Sliding Triangles: verschil tussen versies

Uit Datastructuren
Ga naar: navigatie, zoeken
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Let's play. ==Inleiding== Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt...')
 
 
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
[[Image:slidingtriangles.jpg|thumb|right|Let's play.]]
+
[[Image:slidingtriangles.jpg|thumb|right|Let's play a little game.]]
 
==Inleiding==
 
==Inleiding==
  
Regel 5: Regel 5:
  
 
{|
 
{|
![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]]
+
![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.1]]
 
|}
 
|}
  
Regel 11: Regel 11:
 
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
 
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
  
==Opdracht==
+
==Opdracht 1==
  
1) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
+
a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
  
  
2) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
+
b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
  
  
3) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
+
c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
  
  
==Advanced==
+
==Opdracht 2==
  
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
+
a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.
  
Print #1 and Print #2 are arrangements of gates on a base, and all it takes is to wire the appropriate gates together. There are three net lists (in [http://heuristieken.nl/resources/CC_netlists2.txt txt-format]) for each print. Each net list needs to be implemented. Nets can only follow the grid, only one wire per segment, and one step costs 1 unit length. Nets that are aligned among the same grid line are said to be in <I>conflict</I>. If there is one conflict in one arrangement, the circuit cannot be used. Nets can also go up and down to lower and higher layers, also at the cost of 1 per level. The assignment is to implement all nets in all netlists at minimum cost.
+
b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?
  
 +
{|
 +
![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.2]]
 +
|}
 +
 +
==Opdracht 3==
 +
 +
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
  
 
==Terug==
 
==Terug==
  
Terug naar de [[Project game engines| Hoofdpagina Game Engines]].
+
Terug naar de [[Datastructuren voor AI - practicum| Hoofdpagina Game Engines]].

Huidige versie van 26 jan 2016 om 19:29

Let's play a little game.

Inleiding

Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:

Driehoekspuzzel nr.1


Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.

Opdracht 1

a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.


b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.


c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.


Opdracht 2

a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.

b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?

Driehoekspuzzel nr.2

Opdracht 3

Wordt desgewenst opgesteld door de docent.

Terug

Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.