Sliding Triangles: verschil tussen versies
Regel 5: | Regel 5: | ||
{| | {| | ||
− | ![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]] | + | ![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.1]] |
|} | |} | ||
Regel 29: | Regel 29: | ||
{| | {| | ||
− | ![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]] | + | ![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.2]] |
|} | |} | ||
Huidige versie van 26 jan 2016 om 19:29
Inleiding
Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
Opdracht 1
a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
Opdracht 2
a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.
b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?
Opdracht 3
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
Terug
Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.