Sliding Triangles: verschil tussen versies

Uit Datastructuren
Ga naar: navigatie, zoeken
 
Regel 5: Regel 5:
  
 
{|
 
{|
![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]]
+
![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.1]]
 
|}
 
|}
  
Regel 29: Regel 29:
  
 
{|
 
{|
![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]]
+
![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.2]]
 
|}
 
|}
  

Huidige versie van 26 jan 2016 om 19:29

Let's play a little game.

Inleiding

Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:

Driehoekspuzzel nr.1


Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.

Opdracht 1

a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.


b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.


c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.


Opdracht 2

a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.

b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?

Driehoekspuzzel nr.2

Opdracht 3

Wordt desgewenst opgesteld door de docent.

Terug

Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.