Sliding Triangles: verschil tussen versies
(→Advanced) |
|||
(4 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | [[Image:slidingtriangles.jpg|thumb|right|Let's play.]] | + | [[Image:slidingtriangles.jpg|thumb|right|Let's play a little game.]] |
==Inleiding== | ==Inleiding== | ||
Regel 5: | Regel 5: | ||
{| | {| | ||
− | ![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]] | + | ![[Image:driehoekspuzzel.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.1]] |
|} | |} | ||
Regel 11: | Regel 11: | ||
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal. | Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal. | ||
− | ==Opdracht== | + | ==Opdracht 1== |
− | + | a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen. | |
− | + | b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen. | |
− | + | c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost. | |
− | == | + | ==Opdracht 2== |
− | + | a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies. | |
− | + | b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ? | |
+ | |||
+ | {| | ||
+ | ![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel nr.2]] | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | ==Opdracht 3== | ||
+ | |||
+ | Wordt desgewenst opgesteld door de docent. | ||
==Terug== | ==Terug== | ||
− | Terug naar de [[ | + | Terug naar de [[Datastructuren voor AI - practicum| Hoofdpagina Game Engines]]. |
Huidige versie van 26 jan 2016 om 19:29
Inleiding
Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
Opdracht 1
a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
Opdracht 2
a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.
b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?
Opdracht 3
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
Terug
Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.