Sliding Triangles: verschil tussen versies
| Regel 11: | Regel 11: | ||
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal. | Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal. | ||
| − | ==Opdracht== | + | ==Opdracht 1== |
| − | + | a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen. | |
| − | + | b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen. | |
| − | + | c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost. | |
| − | == | + | ==Opdracht 2== |
| + | |||
| + | a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies. | ||
| + | |||
| + | b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ? | ||
| + | |||
| + | {| | ||
| + | ![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]] | ||
| + | |} | ||
| + | |||
| + | ==Opdracht 3== | ||
Wordt desgewenst opgesteld door de docent. | Wordt desgewenst opgesteld door de docent. | ||
Versie van 26 jan 2016 om 19:19
Inleiding
Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
Opdracht 1
a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
Opdracht 2
a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.
b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?
Opdracht 3
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
Terug
Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.

