Sliding Triangles: verschil tussen versies

Uit Datastructuren
Ga naar: navigatie, zoeken
Regel 11: Regel 11:
 
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
 
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
  
==Opdracht==
+
==Opdracht 1==
  
1) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
+
a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
  
  
2) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
+
b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
  
  
3) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
+
c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
  
  
==Advanced==
+
==Opdracht 2==
 +
 
 +
a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.
 +
 
 +
b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?
 +
 
 +
{|
 +
![[Image:driehoekspuzzel2.jpg|thumb|upright=1.5|border|Driehoekspuzzel]]
 +
|}
 +
 
 +
==Opdracht 3==
  
 
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
 
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.

Versie van 26 jan 2016 om 19:19

Let's play a little game.

Inleiding

Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:

Driehoekspuzzel


Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.

Opdracht 1

a) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.


b) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.


c) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.


Opdracht 2

a) Opdracht is hetzelfde als bovenstaand, alleen groter en in andere dimensies.

b) Hoe verschilt de oplosbaarheid van puzzels 1 en 2 ?

Driehoekspuzzel

Opdracht 3

Wordt desgewenst opgesteld door de docent.

Terug

Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.