Sliding Triangles: verschil tussen versies
(→Advanced) |
|||
Regel 30: | Regel 30: | ||
==Terug== | ==Terug== | ||
− | Terug naar de [[ | + | Terug naar de [[Datastructuren voor AI - practicum| Hoofdpagina Game Engines]]. |
Versie van 25 jan 2016 om 22:17
Inhoud
Inleiding
Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:
Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.
Opdracht
1) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.
2) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.
3) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.
Advanced
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
Print #1 and Print #2 are arrangements of gates on a base, and all it takes is to wire the appropriate gates together. There are three net lists (in txt-format) for each print. Each net list needs to be implemented. Nets can only follow the grid, only one wire per segment, and one step costs 1 unit length. Nets that are aligned among the same grid line are said to be in conflict. If there is one conflict in one arrangement, the circuit cannot be used. Nets can also go up and down to lower and higher layers, also at the cost of 1 per level. The assignment is to implement all nets in all netlists at minimum cost.
Terug
Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.