Sliding Triangles: verschil tussen versies

Uit Datastructuren
Ga naar: navigatie, zoeken
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Let's play. ==Inleiding== Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt...')
 
(Advanced)
Regel 26: Regel 26:
 
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
 
Wordt desgewenst opgesteld door de docent.
  
Print #1 and Print #2 are arrangements of gates on a base, and all it takes is to wire the appropriate gates together. There are three net lists (in [http://heuristieken.nl/resources/CC_netlists2.txt txt-format]) for each print. Each net list needs to be implemented. Nets can only follow the grid, only one wire per segment, and one step costs 1 unit length. Nets that are aligned among the same grid line are said to be in <I>conflict</I>. If there is one conflict in one arrangement, the circuit cannot be used. Nets can also go up and down to lower and higher layers, also at the cost of 1 per level. The assignment is to implement all nets in all netlists at minimum cost.
+
Print #1 and Print #2 are arrangements of gates on a base, and all it takes is to wire the appropriate gates together. There are three net lists (in [http://datastructuren.nl/resources/CC_netlists2.txt txt-format]) for each print. Each net list needs to be implemented. Nets can only follow the grid, only one wire per segment, and one step costs 1 unit length. Nets that are aligned among the same grid line are said to be in <I>conflict</I>. If there is one conflict in one arrangement, the circuit cannot be used. Nets can also go up and down to lower and higher layers, also at the cost of 1 per level. The assignment is to implement all nets in all netlists at minimum cost.
 
+
  
 
==Terug==
 
==Terug==
  
 
Terug naar de [[Project game engines| Hoofdpagina Game Engines]].
 
Terug naar de [[Project game engines| Hoofdpagina Game Engines]].

Versie van 20 jan 2016 om 10:54

Let's play.

Inleiding

Dit is een nieuw thema, waarvan we nog niet precies weten hoe het gaat uitpakken. Uitgangspunt is de onderstaande puzzel:

Driehoekspuzzel


Het is een schuifpuzzel met een enkele oplossing: het plaatje van de Taj Mahal.

Opdracht

1) Schrijf een programma waarmee de speler stukjes kan bewegen. Dat hoeft niet meteen visueel, maar als het kan ... doen.


2) Maak een 'shuffle'-functie, waardoor de puzzel in een beginstand komt die opgelost moet worden. De speler kan deze vervolgens oplossen.


3) Maar een 'solve'-functie die puzzel in zo min mogelijk zetten oplost.


Advanced

Wordt desgewenst opgesteld door de docent.

Print #1 and Print #2 are arrangements of gates on a base, and all it takes is to wire the appropriate gates together. There are three net lists (in txt-format) for each print. Each net list needs to be implemented. Nets can only follow the grid, only one wire per segment, and one step costs 1 unit length. Nets that are aligned among the same grid line are said to be in conflict. If there is one conflict in one arrangement, the circuit cannot be used. Nets can also go up and down to lower and higher layers, also at the cost of 1 per level. The assignment is to implement all nets in all netlists at minimum cost.

Terug

Terug naar de Hoofdpagina Game Engines.